Luckin seriál o slovenskej prírodnej kozmetike - Navia

18:53

V dnešnom dieli môjho seriálu o značkách slovenskej prírodnej kozmetiky si prečítate pár slov o značke Navia, ktorú som prvý raz skúsila pred niekoľkými rokmi a odvtedy sa pravidelne objavuje v mojej kozmetickej poličke. Spája v sebe silu našej prírody, krásne obaly a zaujímavé mená i voňavé kombinácie. Navyše, jej zakladateľka sa môže popýšiť úžasným úspechom - cenou Podnikateľka roka 2017 v kategórii úspešná živnostníčka.

Navia 

Navia sa zmenila na Kvitok

Za značkou Navia stojí Martina Dudová, ktorá kozmetiku vyrába z tých najkvalitnejších darov matky prírody. Cieľom jej práce je vytvárať jednoduché produkty, ktoré musia byť pre našu pokožku prirodzené. Kozmetiku začala vyrábať pre svojich najbližších, ale keď sa stretla s pozitívnymi reakciami, priniesla ich aj pre nás ostatných.  Aj keď je kozmetika vyrábaná z prírodných ingrediencií, nie je to starých receptoch, ktoré poznali naše babičky. Ľudové liečiteľstvo prepája s modernejšími vedeckými poznatkami. Názov Navia pochádza z latinského sila prírody.

Navia je vyrábaná kozmetika, ktorá sa zrodila na východe Slovenska. Kým kozmetiku s láskou tvorí pani Dudová, ktorá má vzdelanie v oblasti chémie, jej  manžel  pomáha s marketingom a predajom. Mama Navie sa po skončení strednej školy rozhodla pre štúdium na lekárskej fakulte v Košiciach. Neskôr pokračovala v štúdiu v oblasti chémie, ktorá ju priviedla k výrobe nie chemických produktov. Tiež sa venuje forme alternatívnej medicíny – Aromaterapii, z ktorej získala aj certifikát. Do svojich výrobkov zakomponovala esenciálne oleje, ktoré majú pozitívny účinok na organizmus.

kozmetika Navia

kozmetika kvitok

krém

tuhý šampón

Moja skúsenosť s touto značkou je celkom bohatá. Zamilovala som si jej dezodoranty (krémové aj vysúvacie), ktoré prekrásne voňajú a veľmi dobre sa aplikujú. Dnes nie je najľahšie zohnať ideálny prírodný dezodorant a tento by som za ideálny mohla označiť. Tri krásne vône si získajú zmysly ako mužov, tak aj žien. Z pleťovej kozmetiky ma nadchol čistiaci gél na problematickú pleť, o ktorom ste si mohli prečítať včera a tiež jemný šípkový peeling, ktorý je priam božský. Vynikajúco čistí a rozjasňuje pleť. Skvelú skúsenosť mám aj s tuhými šampónmi, ktoré vyhovovali ako mojim vlasom, tak aj môjmu ekzému. So spoznávaním jej produktov plánujem pokračovať, pretože sú po nej viditeľné výsledky a telo je o kúsok bližšie k prírode. 

Navia

Kvitok

Navia

Kvitok

Všetko v živote podlieha zmenám a inak to nie je ani v prípade Navie. Prešla dlhú cestu a musím uznať, že aj to ju urobila nesmierne atraktívnou. Navia sa prezliekla do krásnych šiat. Okúzľujúce kúsky dostali na obal kreslené bylinky, aby ste na prvý pohľad vedeli, aké lahôdky produkt obsahuje. Krásne sú nielen obaly so šikovnými dávkovačmi, ale aj pekné krabičky, ktoré sa dajú recyklovať. Výrobky sú zaradené do kategórií podľa typu pleti i veku (30+, 40+, 50+). Vďaka tomu je orientácia v produktoch podstatne jednoduchšia a dámy si vedia skôr vybrať vhodný produkt. Sú rozlíšené aj farebne - oranžová farba je pre suchú/citlivú pleť, zelená pre problematickú pleť a ružová pre zrelú pleť. V roku 2017 pribudli skvostné novinky v podobe čistiacich gélových emulzií, pleťových masiek, nočnej starostlivosti o pleť alebo ľahkých denných krémov. Výnimočnou črtou Navie je aj to, že má produktovú radu pre najmenších, ktorej maskotom je milá myška Miška. 





Oficiálne vznikla Navia v roku 2014, ale myšlienka na prírodnú kozmetiku skrsla u pani Dudovej skôr. Nevedela, do čoho ide, ale nevzdala sa. Cesta za svojím snom nebola jednoduchá. Najväčším problémom podnikania na Slovensku, je nekonečná byrokracia. Obzvlášť výroba kozmetiky je v tomto komplikovaná. Vývoj nového produktu trvá od prvej myšlienky až po uvedenie na trh niekoľko mesiacov, pokojne až rok. Pri výrobe kozmetiky Navia sú používané suroviny z darov prírody. Umelé farbivá, konzervanty, parfumy či suroviny pochádzajúce zo zvierat v zložení nenájdete. Navia nepotrebuje ani konzervanty a emulgátory, lebo neobsahuje vodnú zložku. 

Princípy kozmetiky Navia:
  • dobrá a kvalitná kozmetika nemusí obsahovať zbytočné umelé konzervačné látky a farbivá. Mama Navie preferuje používanie prírodných konzervantov, farbív a esenciálnych olejov
  • čerstvé produkty sú najlepšou voľbou pre naše zdravie. Výrobky sú vyrábané v malých množstvách
  • kozmetika nie je testovaná na zvieratách, a preto nakupujú u spoločností s rovnakými cieľmi a hodnotami
  • nekopíruje konkurenciu, ale vymýšľa vlastné recepty
  • práca, ktorá človeka baví, je robená kvalitne.  Práca s Naviou nie je prácou, ale záľubou

Na koniec článku Vám prinášam rozhovor s pani Dudovou :)

1. Aká je vaša filozofia, ktorou sa riadite pri výrobe vašej kozmetiky?

Spolupráca kozmetických produktov s pokožkou je hlavným kritériom, ktoré zohľadňujem pri zostavovaní receptúry nového výrobku.  Ľudský organizmus je komplexný celok, ktorý je od vonkajšieho prostredia oddelený kožou. Koža je tak najväčším orgánom ľudského tela. Každý deň naša pokožka odoláva baktériám, vírusom, či škodlivým látkam, a zároveň sa podieľa na odstraňovaní odpadových látok z tela, preto je starostlivosť o pleť nesmierne dôležitá. Kvalita pokožky je odrazom vnútorného stavu nášho tela. Ak sa o svoje telo staráme dobre, aj pokožka vyzerá dobre. A nielen vyzerá, ale aj pracuje tak, ako má.  To, ako sa staráme o svoje telo zvnútra, kozmetikou neovplyvníme. Ak to robíme dobre, pokožka vďaka svojej samočistiacej schopnosti pracuje správne a my reálne potrebujeme na očistu tela len minimum kozmetických produktov, potíme sa menej, zapáchame menej, pleť produkuje menej mazu, nie je vysušená a dehydrovaná.  Dôležité preto je čo najviac podporiť prirodzené funkcie našej pokožky. Namiesto toho však používaním nesprávnych kozmetických produktov prirodzené funkcie pokožky utlmujeme, a sami si týmto nelogickým správaním privodzujeme mnohé kozmetické nedokonalosti.  Každý kozmetický problém, ako je suchá, popraskaná pokožka, lupiny, mastná pleť, akné a pod., vzniká ako dôsledok nerovnováhy organizmu alebo používania kozmetických výrobkov, ktoré rovnováhu narúšajú.  Ľudia sa však často zameriavajú viac na odstraňovanie dôsledkov, ako hľadanie a odstránenie ich skutočnej príčiny. To však problémy nevyrieši.  Kozmetické produkty pomáhajú prečisťovať pokožku, ale neodstraňujú skutočnú príčinu problému a problém naďalej pretrváva, ak sa k nemu nepostavíme zodpovedne. To, čo bolo predtým len malou nedokonalosťou na pokožke, prerastá v bolestivé zápaly, akné, ekzémy, popraskanú a „šupinatú“ kožu, lupiny... Mojím cieľom je prispieť ku krajšej pokožke nielen výrobou kvalitnej kozmetiky, ale aj pochopením komplexnosti a prepojenosti kože s celým organizmom. Veda, výskum a klinické štúdie posúvajú ľudstvo stále dopredu, a aj keď je ľudové liečiteľstvo vyhľadávané čoraz väčšou skupinou ľudí, ja som sa ho rozhodla prepojiť so skutočnými vedeckými poznatkami a štúdiom súvislostí medzi vplyvom konkrétnych zlúčenín na naše telo. Tieto poznatky pretavujem do tvorby logicky premyslených prírodných receptúr. 


2. Čo pre vás znamená vaša značka?

Navia dala môjmu životu ten správny smer a jej príbeh sa zrodil z lásky k prírode a rešpektu k potrebám a fungovaniu nášho tela. Moja vášeň pre kvalitné, jednoduché a účinné produkty, no zároveň prirodzené pre našu pokožku, sa odzrkadľuje v každom jednom výrobku, ktorý držíte v rukách. Kozmetiku som začala vyrábať pre seba a svojich najbližších, a určite nie som výnimkou, keď chcem pre nás tie najkvalitnejšie produkty. Keďže Naviu používam nielen ja, ale aj celá moja rodina, vyhýbam sa preto nekvalitným surovinám a rovnakú  kvalitu tak odovzdávam aj našim zákazníkom. Idea prírodnej kozmetiky spolupracujúcej s naším telom ma úplne pohltila a nadchla i celú moju rodinu. Veľká podpora a zápal pre rovnakú vec nám dovoľuje nazvať Naviu nielen prácou, ale najmä vášňou. 

3. Aké sú vaše ďalšie plány do budúcnosti?

Čo sa týka produktov, ponuka sa ešte bude rozširovať, ale už nie tak radikálne, keďže máme produkty pre takmer kompletnú starostlivosť o telo. Mám zavedený špeciálny zošit na naše biznis plány do budúcnosti. Je to akási „biblia“ Navie, ktorú neustále zapĺňam novými nápadmi. Chýba už len čas na ich realizáciu, takže ak by mal deň viac hodín, bolo by to úžasné :)  Takto svoj čas delím medzi 

4.Keby ste si mala vybrať svoj najobľúbenejší produkt vašej značky, ktorý by to bol a prečo?

Mám viacero obľúbených, keďže reálne používam takmer všetky naše produkty. No k mojim extra obľúbeným kúskom patria jednoznačne nové pleťové krémy a čistiace gély, ktoré sú pre našich zákazníkov novinkami, no u nás doma sa udomácnili už veľmi dávno. K mojej každodennej rutine patria aj dezodoranty, striedam ich podľa nálady – niekedy krémové, niekedy tuhé, raz je to Ranná rosa, raz Chladivý vánok. 

5. Prečo by ste odporučili čitateľom nakupovať prírodnú a slovenskú kozmetiku?

Ľudia sa pomaly vracajú späť k prírode, no podľa môjho názoru v tomto máme stále veľké medzery a necháme sa zlákať reklamou, pekným obalom či nízkou cenou. Výber je naozaj veľký a je len na zákazníkovi, ktoré produkty uprednostní. Musím uznať, že dnes to má zákazník veľmi ťažké. Mnohí si vyberajú kozmetiku podľa obalu, sľubovaných účinkov, žiarivej farby či neodolateľnej vône. Máme na výber veľké množstvo výrobkov, vôní a farieb. Takáto kozmetika často obsahuje ropné produkty, emulgátory, farbivá, konzervanty či parfumy. To pre telo nie sú prirodzené látky a môžu spôsobovať alergie, podráždenie kože a slizníc či ekzémy. Dôležité preto je prečítať si zloženie nielen toho, čo si na pokožku nanášame, ale aj toho, čo jeme a pijeme. 
Ja som sa rozhodla ísť inou cestou, a aj keď teraz je to už moja práca, nie je to pre mňa iba o zárobku. Verím, že ľuďom dokážem, že aj na Slovensku sa dá vyrobiť naozaj kvalitná kozmetika, ktorá s naším telom spolupracuje a podporuje prirodzené funkcie pokožky. A keďže zo svojho hobby som urobila svoju prácu, tiež by som bola rada inšpiráciou aj pre tých, ktorých súčasná práca nenapĺňa. Dá sa to aj inak. Preto si myslím, že pridanou hodnotou slovenskej kozmetiky je najmä láska k práci, a to sa odzrkadľuje na každom výrobku. 

6. Viete si predstaviť, že by ste robili niečo iné?

V tejto chvíli si to absolútne nedokážem predstaviť. Milujem to, čo robím, a som naozaj šťastná, že sa ku mne pripojil aj môj manžel Matúš, s ktorým tvoríme super tím. Každý deň v práci je pre mňa šťastný, lebo môžem byť s ľuďmi, ktorých milujem a robím to, čo ma naozaj napĺňa.

7.Kedy najčastejšie vznikajú nápady na nové výrobky?

Prvé výrobky vznikali v súvislosti s mojimi potrebami používania kozmetických produktov. Neskôr za mnou prichádzali ostatní členovia rodiny so svojimi potrebami a problémami. No a veľkou inšpiráciou sú mi v súčasnosti najmä samotní zákazníci, s ktorými aktívne spolupracujem pri vývoji nových produktov. Mojou veľkou inšpiráciou bola aj naša dcérka Miška, kvôli ktorej vznikla celá detská sada kozmetiky a zároveň sa stala aj jej maskotom. Nápady tak vznikajú počas celého roka, len škoda, že sa nedajú všetky uskutočniť tak rýchlo, ako by som chcela. Od nápadu ku konečnému produktu je naozaj dlhá cesta, a niekedy skutočne tŕnistá :)

Všetky produkty nájdete na stránke značky Navia alebo na Sashe. Všetky novinky sa objavujú na facebooku Navie. A na Instagrame nájdete krásne fotky :)

Veľmi pekne ďakujem pani Dudovej za rozhovor, možnosť použiť fotografie a čas, ktorý mi venovala. 

Poznáte produkty Navie? :)

You Might Also Like

0 Vaše komentáre

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Subscribe