Zelený čaj a mäta - nebezpečne dobrá kombinácia

18:18

Keď sa moje citlivé zuby rozhodli štrajkovať proti každej zubnej paste, ktorú som si kúpila v drogérii a nebola som schopná vypiť teplú kávu bez toho, aby ma neboleli, rozhodla som sa skúsiť bio zubné pasty. Kúpila som si tri rôzne, ktoré som začala skúšať, porovnávať a rozhodovať sa, či sa mi ešte oplatí kúpiť si ich. Dnes vám poviem o prvej z nich, ktorá ma nezlákala vlastnosťami... ale obalom :) Krásnym, pútavým. Nevedela som si vybrať, ktorý sa mi páči najviac. Preto zavážila príchuť - zelený čaj a mäta.







O paste si môžete prečítať:

     "Zubné pasty Urtekram obsahujú kriedu a ďalšie účinné prírodné látky namiesto syntetického penidla (neobsahuje Sodium lauryl Sulfát, Sodium Laureth Sulfát). Mäkká pena chráni citlivé sliznice pred podráždením a výber éterických olejov zaručí príjemný chuťový zážitok a pocit sviežosti v ústach. Výťažok zo zeleného čaju posilňuje ďasná, mäta pôsobí ľahko dezinfekčne.
krieda, rastlinný glycerín*, voda, agar, éterické oleje z eukalyptu*, myrha
*= produkt ekologického poľnohospodárstva
Zloženie podľa INCI:
Calcium carbonate, aqua, glycerin*, xanthan gum, mentha piperita oil*, mentha viridis oil* (aroma*), camellia sinensis extract*, commiphora myrrha oil, limonene", linalool"
Balenie: 75 ml"

Ako som už spomenula, ako prvé ma na paste zaujal obal. Je veľmi pekne urobený, akoby nakreslený, a preto upútal moju pozornosť. Tuba má 75 ml a je taká šikovná, ani veľká, ani široká. Šraubuje sa, čo mi nevyhovuje najmä ráno keď som ešte rozospatá, zľaknem sa sama seba v zrkadle a ešte aj vrchnáčik musím hľadať :) Druhou vecou, ktorá ma na nej zaujala, je, že neobsahuje fluór, čo je veľmi dobré pre alergikov, Nielen pre nich, lebo ak konzumujeme zeleninu s vysokým obsahom fluóru (a fluoridov), používame pasty s fluoridom a ešte aj pijeme minerálky, môže sa to škaredo odraziť na zdraví. Fluór je, samozrejme, pre naše telo dôležitý, ale denne nám stačí asi jeden gram. Ochorenie fluoróza vzniká nadmerným požívaním fluóru a jeho zlúčenín, fluoridov. Medzi prvé príznaky patria drsné mliečno-tmavé škvrny alebo pásiky na zuboch. Neskôr sa môže prejaviť aj zmenami a výrastkami na kostiach. Hovorí sa aj o oslabení imunity.  Preto je dobré skúsiť biopastu. Táto veľmi príjemne vonia a ešte lepšie chutí. Nie je ostrá ako mentolové pasty, Je jemná a chutná, osviežuje dych a je veľmi dobrá aj na moje citlivé zuby. Neobsahuje SLS, takže nepení. Kedysi by ma z toho išiel šlak trafiť, dnes viem, že aj keď nepení, dokáže zuby perfektne vyčistiť. Keď som mamine povedala, že obsahuje kriedu, spýtala sa ma, či to nebude škrípať pod zubami :) Nie, neškrípe to pod nimi. Je to hustá hladká pasta, ktorej na jedno použitie netreba veľa. Niekde som čítala,  že iba v reklamách sa dáva zubná pasta na celú kefku (samozrejme dlhú), aby to v spotrebiteľovi vyvolalo pocit, že jej musí použiť veľa, rýchlo sa tak minie a on si musí kúpiť ďalšiu. Odporúča sa malé množstvo, asi ako hrášok, ktoré celkom postačí. 

Plusy:
  • krásny obal
  • príjemná vôňa aj chuť
  • neobsahuje fluór
  • hustá pasta sa nerozteká
  • zuby čistí, osviežuje dych a pomáha chrániť citlivé zuby
  • vhodná je aj pre vegánov
Mínusy:
  • žiadne, som veľmi spokojná
Zubnú pastu som kúpila na stránke http://www.idunnashop.sk/, kde stojí 3,75.

Skúsili ste už bio zubné pasty? :)



You Might Also Like

4 Vaše komentáre

  1. Skusali :-) Soľnú pastu a rastlinný zubny gel od Weledy, konopnú od Cannadermu a sensitive od Lavery. U mna soľnú zatiaľ nič neprekonalo. A môžem odporučiť aj ústnu vodu od Weledy. Odkedy ju používam mi prestali krvácať ďasná.
    www.naturalisvita.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tou Weledou súhlasím, soľná zubná pasta je vynikajúca a keď som si na ňu zvykla, nedala som na ňu dopustiť. Musím si zasa nejakú novú kúpiť :)

      Odstrániť
  2. Ten obal je naozaj krásny, ja si teraz skušam umývat zuby s kokosom ale len občasne, ktovie mozno aj toto raz vyskusam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O tom kokosovom oleji som čítala, že je super na bielenie zubov, musím skúsiť.

      Odstrániť

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Subscribe