Chia semienka

19:20

Chia semienka som spoznala asi dva roky dozadu. Život  s histamínovou intoleranciou nie je ľahký, pridružilo sa mi veľa zdravotných komplikácií a dokonca som na chvíľu prepadla akejsi depresii a apatii. Že život nie je fér, keď prinesie takéto ochorenie. Ako sa ale hovorí, všetko zlé je na niečo dobré. Jedna z mojich kolegýň mi uštipačne povedala, že musím mať na figu život, keď nemôžem jesť, čo chcem, ale len to, čo môžem. Zabolelo to, že niekto takto zmýšľa o chorobe, ktorá sa nedá liečiť, ale dá sa upraviť tak, aby bol život viac menej bez problémov. Začala som veľa čítať, učila som sa, čo obsahuje a čo uvoľňuje histamín, dostala som sa do rôznych bioochodíkov, aby som našla zdravé, liečivé a nápomocné semienka, prášky, sirupy, čajíky. Je pravdou, že moje telo nie je úplne zdravé a vie ma veľmi potrápiť. Ale vďaka chorobe som sa naučila žiť zdravšie. Chia semienka milujem.





Semiačka Chia sa získavajú z rastliny Šalvia Hispánska, ktorá pochádza z Mexika. Semienka sú zafarbené buď na bielo alebo čierno. Podobajú sa ľanovým semienkam, len sú menšie. Pri ich pestovaní sa nepoužívajú  nijaké pesticídy, herbicídy a iné chemické urýchľovače rastu, či hnojivá. V podstate sa tak jedná o čistú  a prírodnú bio potravinu. O jej účinkoch vedeli už starí Aztékovia, Mayovia a ostatní obyvatelia Latinskej a Strednej Ameriky. V niektorých z týchto kultúr boli semienka Chia dokonca považované za posvätné jedlo a pre Aztékov boli jednou zo 4 hlavných potravín.  Sú bezlepkové – neobsahujú lepok ( glutén ). Obsahujú bielkoviny, tuk, sacharidy, vláknina, vápnik, sodík, zinok, fosfor, mangán, omega 3 kyseliny a omega 6 kyseliny, vitamíny B a C. Obsahujú 5 krát viac vápnika, ako sa nachádza v mlieku, 2 krát viac bielkovín, ako obsahujú ostatné semená, 2 krát viac draslíka, ako majú banány, 3 krát viac antioxidantov, ako sa nachádza v čučoriedkach, 3 krát viac železa ako v špenáte, najvyšší obsah Omega 3 a 6 mastných kyselín, obsahujú ich až o 80% viac, ako sa nachádza v ľanových semienkach. Podporujä imunitu, trávenie, vyprázdňovanie, normalizujú cukor v krvi a navyše zasycujú na dlhšiu dobu. Vysoký podiel vlákniny, ktorý obsahujú, sa v žalúdku postupne trávi a tak zabraňuje vlčím hladom, pomáha hrubému črevu s pravidelným vyprázdňovaním. Energia sacharidov, zo semien, sa tiež postupne uvoľňuje do krvného obehu. Chia semienka sú schopné absorbovať viac ako deväťnásobok svojho objemu vo vode a vytvoria tak akýsi gél. Tento gél spôsobuje pomalý prestup sacharidov do tela. Sacharidy sa pomalšie menia na glukózu, ktorú využívame ako zdroj energie. Chia semienka by sa mali užívať maximálne 2 ČL denne. Semienka nechajte pred konzumáciou „napučať“ v pohári vody aspoň 15 minút. Vodu použite studenú alebo teplú. Počas pučania sa napijú vody a budú lepšie stráviteľnejšie. Semienka Chia môžete pridávať okrem vody aj do ovocných štiav (džúsov), ovocných šalátov, kaší, jogurtu alebo do koktailov. Podporujú zdravie srdca a cievneho systému, upravujú krvný tlak,znižujú hladinu cholesterolu a triglyceridov v krvi,stabilizujú hladinu cukru v krvi,podieľajú sa na budovaní tenkých svalových vlákien,detoxikujú organizmus,pomáhajú v boji proti Alzheimerovej chorobe,podporujú dobrú náladu, koncentráciu a pamäť,dodávajú telu energiu, podporujú imunitu, mineralizujú kostné tkanivo, sú prevenciou proti osteoporóze, odstraňujú plynatosť, zlepšujú pravidelné vyprázdňovanie, znižujú krvný tlak.

Kúpite ich v rôznych veľkostiach, ponúkajú ich rôzne značky a už takmer každý bio obchod, dokonca aj lekárne. Ja veľmi rada nakupujem na www.bionatura.sk, lebo majú veľmi bohatú ponuku a nájdem tam kopec mojich obľúbených mňamiek. Medzi inými aj vegánske nátierky, o ktorých si zasa povieme nabudúce :)

Ste fanúšikmi chia semienok? :)
















You Might Also Like

6 Vaše komentáre

  1. Já chia semínka miluji a proto je cpu skoro do všeho :-D

    Nela z Beauty Charm

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chia semienka mi moc nechutia, no moja mama ich miluje. Sú naozaj dobré :)
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. vela krat som o nich počula a aj mi o nich hovorili ale ešte nikdy som ich nejedla aj keby som tiež mala, to ma mrzi že nemôžeš hocičo jesť čo chceš a od tej kolegine to nebolo teda milé, ja som po vybrati štitnej žlazy a chodím ešte na radiojod a pred ním mesiac musím držať dietu kde nemožem nič s morkou soľou a na moje nešťastie som zistila že tá je všade, v každom pripade ti držim palce:))

    OdpovedaťOdstrániť

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Instagram

Subscribe