Ibištekový prášok

19:28

Ibištekový prášok som bola dlho obzerať v eshope. Celkom sa mi pozdával, ale bála som sa ho. Preto, lebo je sýtej červenej farby a obávala som sa, aby tak nevyzerala aj moja pleť. Možno ho totiž použiť ako šampón, masku alebo prísadu do henny. Ja som ho primárne chcela ako  pleťovú masku, ale myšlienka, že by som vyzerala ako červená paprika, ma trochu desila. Nakoniec som si povedala, že si ho kúpim, raz skúsim a keď to nebude dobré, budem ho používať len na vlasy.






O ibištekovom prášku si môžete prečítať:

      "Ibištekový prášok pochádzajúci z komunitnej farmy v Burkina Faso, využíva sa na prípravu osviežujúceho studeného alebo teplého nápoja ako i na starostlivosť o vlasy a pleť. Získava z lístkov kvetu ibišteka, má červenú fabru. Farba závisí od konkrétnej odrody ibišteka i od miesta, kde tento ibištek rastie. Ibištekový prášok z Indie má iné zafarbenie než ibištekový prášok z Afriky. Prášok z ibišteka má mnoho stranné využitie. Používa sa ako:  pleťová maska,  odvar na oplachovanie vlasov, vlasový kondicionér,  v kombinácii s ajurvédskymi bylinka ako peeling na vlasy, prídavná farbiaca zložka pri farbení vlasov hennou."
Kúpila som si 100 gramové balenie od Sheabutter Cottage, po skúsenostiach s neem práškom a bentonítovým ílom som si od tejto značky kúpila niečo ďalšie s veľkou radosťou. Červený prášok je bez nejakej výraznejšej vône. Plastový obal sa uzatvára, takže  chráni svoj obsah. Spolu s kamarátkou sme vyskúšali niekoľko možností jeho využitia:
  • vlasy som si ešte nefarbila a hennu by som kvôli ekzému nemala použiť (na odporučenie lekárky), ale nevylučujem, že časom sa do toho nepustím. Preto to skúsila kamarátka. Pri farbení vlasov hennou s pridaním ibištekového prášku dosiahnete červené až tmavo hnedé odtiene. Prášok treba pridať skôr ako tekutiny, aby vám nevznikli hrudky (nám pri prvom použití vznikli, potom sme už boli múdrejšie).
  • ako masku/kondicionér/šampón na vlasy. Vlasy si najskôr umyjem bežným šampónom, momentálne som úplne zbláznená do tuhých šampónikov. Prášok môžete zmiešať s kvetovou vodou, ideálne ružovou, aloe vera gélom (bez problémov zoženiete na internete), mliekom, jogurtom. Hladkú pastu (možno pridať aj neem prášok alebo bentonítový íl, ktorý je určený na mastné vlasy) vtriete do vlasov a vlasovej pokožky, necháte pôsobiť (môžete to nechať na hlavne aj dlhšie) a umyjete. Ibištek je známy úžasnými liečivými účinkami na vlasy a vlasovú pokožku. Podporuje cirkuláciu krvi vo vlasovej pokožke, vďaka čomu vlasy rýchlejšie rastú a menej padajú. Sú silnejšie, pevnejšie a zdravšie. Zmes z ibištekového prášku  a ajurvédskych byliniek pomáha predchádzať predčasnému šediveniu vlasov. Odvar z tohto prášku sa používa na oplachovanie vlasov pre získanie lesklých vlasov, dodáva vlasom objem a pomáha i pri chorobách vlasovej pokožky. Odvar som skúsila niekoľkokrát, je úžasný, ale väčšinou si ho zabudnem pripraviť :)
  • Ako maska je tiež veľmi zaujímavý. Stačí zmiešať s vodou (ja pridávam ešte trochu ílu), nechať pôsobiť a umyť. Pleť čistí, zmatňuje a bojuje so zväčšenými pórmi. Pleť môže chvíľu ostať ružová, preto masku používam len večer pred tým, ako idem spať. Skôr mám rada prášok na vlasy, kde nevidno sfarbenie :)
Kúpu rozhodne neľutujem, pretože som našla úžasný prípravok na vlasy. Sú žiarivejšie, lesklejšie, jemné a pevné. Ako pleťovú masku ho nakoniec takmer nevyužívam, ale to vôbec nevadí :)
Kúpila som ho v eshope www.bionatural.sk, kde stojí 5,50 a vybrať si môžete niekoľko rôzne veľkých balení.
Poznáte ibištekový prášok? :)

You Might Also Like

0 Vaše komentáre

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Subscribe