Citlivé zuby potrebujú len pár správnych krokov

16:52

Citlivé zuby vedia spôsobiť peklo. Každý, kto to zažil alebo zažíva, mi dá za pravdu. Citlivosť na horúce, studené, prípadne sladké, dokáže znepríjemniť každý deň, a preto obmedzujeme niektoré nápoje alebo jedlá. So zubami som si prešla ťažkými obdobiami. Pred osemnástkou som mala plno kazov napriek tomu, že som sa o zuby starala poctivo. Potom po osemnástke to zrazu prešlo, ale nastúpila citlivosť a vždy sa pri preventívnej prehliadke niečo našlo. Za tie roky som sa riadila mnohými radami zubára, počúvala som, čo mi odporúčal. Prečítala som veľa článkov, ako predísť ustupovaniu ďasien (týmto smerom som sa vydala kvôli možnej  genetickej predispozícii) a nakoniec som sa naučila o citlivé zuby starať pomerne ľahko a účinne. Pokojne si môžem dať zmrzlinu alebo kávičku, všetko je v poriadku. Aj keď si to niekedy neuvedomujeme, zuby ozaj potrebujeme a zaslúžia si rozmaznávať. Dnes by som vám rada ukázala pár výrobkov, vďaka ktorým budú vaše citlivé zuby naozaj spokojné. 

Curaprox CS 5460 ultrasoft BLACK zubné kefky

Curaprox CS 5460 ultrasoft BLACK zubné kefky popis

Curaprox CS 5460 ultrasoft BLACK

Curaprox zubné kefky

Curaprox CS 5460 ultrasoft BLACK zubné kefky

Ako prvé som sa naučila, že citlivé zuby potrebujú kvalitnú a mäkkú kefku. Keď som bola mladšia (a asi pokojne môžem napísať, že aj hlúpejšia), nakupovala som podľa ceny. Nemala som poňatia o rozdieloch v kefkách a potom sa to odrazilo na zuboch a ďasnách. Potom som však narazila na legendárnu značku Curaprox a všetko sa zmenilo k lepšiemu. Kupujem si ju pravidelne a mojím najnovším prírastkom sú zubné kefky Curaprox CS 5460 ultrasoft Black

Pri výbere zubnej kefky treba myslieť na to, že najlepšia je čo najmäkšia. Je k zubom aj ďasnám najšetrnejšia, no umýva vynikajúco. Tieto čierne zubné kefky som vyberala z dvoch dôvodov - sú krásne a sú ultra mäkké.  Majú 5460 ultra jemných vlákien Curen pre šetrné čistenie citlivých zubov a rozdiel je naozaj cítiť. Predtým som si na skúšku kupovala kefky Parodontax, ktoré boli mäkké, no na tieto sa ani zďaleka nechytajú. Za veľkú výhodu považujem nielen príjemný pocit pri umývaní zubov, ale tiež že sa s nimi dobre manipuluje, sú jemné ako k zubom, tak aj ďasnám, kvalitne čistia. 

Možno si hovoríte, že pri Curaprox kefkách ide skôr o veľa kriku pre nič, no nie je to tak. Myslela som si to aj ja, dlhšie ma odrádzala cena, no keď som si ich prvý raz kúpila, rýchlo som videla rozdiel. Najčastejšie si kupujem tri v balení, no Curaprox CS 5460 ultrasoft BLACK kefky ma zaujali tou čiernou farbou :) A neľutujem, v poháriku krásne vyzerajú a zuby sú z nich v siedmom nebi. Stoja 8,89 eur a keďže majú aj svoj cestovný obal, nepotrebujete si k nim prikúpiť žiaden ďalší a môžete spokojne vyraziť na cesty a necesty. Dôležité je spolu s nimi používať aj medzizubné kefky, zubné nite alebo špáradlá, záleží to len od toho, čo vám najviac vyhovuje. 

Sensodyne Repair & Protect Deep Repair Whitening zubná pasta

Sensodyne Repair & Protect Deep Repair Whitening

Sensodyne Repair & Protect Deep Repair Whitening zubná pasta zloženie

zubná pasta Sensodyne

Sensodyne Repair & Protect Deep Repair Whitening zubná pasta


Sensodyne Repair & Protect Deep Repair Whitening zubná pasta

Pri starostlivosti o citlivé zuby majú veľkú úlohu aj správne vybrané zubné pasty. Ich úloha je jasná -  zaberú pri bolesti, posilnia zubnú sklovinu, chránia pred zubným kazom a v neposlednom rade dlhodobo pomáhajú znižovať citlivosť zubov. Myslím, že niekedy pred rokom, možno dvomi, mi zubár povedal, aby som si kúpila zubnú pastu Sensodyne s látkou Novamin. Priznám sa, znel mi ako ten zubár z reklamy, ktorý vám presne povie, čo si máte kúpiť a všetko ostatné je zlé. Vypustila som to z hlavy, no raz som sa motala po drogérii a spomenula som si na tú pastu. Jednu som si hodila do košíka a povedala som si, že teda skúsim, ale bola som si istá, že sa zasa vrátim k prírodným zubným pastám alebo značke Lacalut. Dnes kupujem Sensodyne pasty v trojbalení a môžem len ľutovať, že som s nimi nezačala skôr. 

Zubná pasta Sensodyne Repair & Protect Deep Repair Whitening je u nás doma obľúbená tak, že už dlhšie nekupujeme žiadnu inú. Ja si občas nejakú inú kúpim, stále mám v mojom wishliste rôzne nové a nepoznané značky (mám rada značku Ben&Anna či Ecodenta), no k Sensodyne sa po krátkom čase vraciam. Prečo?:
  • Zubná pasta Sensodyne Repair & Protect Deep Repair Whitening  má príjemnú chuť. Nie je ostrá, netŕpne mi z nej jazyk a pritom výborne osviežuje dych
  • okamžite prináša zlepšenie citlivým zubom a pri pravidelnom používaní citlivosť na horúce a studené takmer úplne vymizne
  • Výborne pení, dobre čistí zuby a odstráni zubný povlak
  • pomáha posilniť zubnú sklovinu a chráni pred zubnými kazmi (to si ja neviem overiť, ale zubár mi v novembri povedal, že som bez kazu a so sklovinou som na tom lepšie ako pred rokom)
  • používame ju všetci a všetci sme s ňou spokojní (mamina už inú nechce)
Ak by som nemala citlivé zuby, asi mi jedno, po akej paste siahnem. Skúsila som ich na citlivé zuby veľa, ale táto je môj favorit (aj keď som si najprv myslela, že zubár mi ju ponúka ako z reklamy). Trojbalenie je vždy cenovo výhodnejšie a vyjde vás na niečo málo cez 10 eur. 

Ben & Anna Mouthwash Sensitive ústna voda

Ben & Anna Mouthwash Sensitive ústna voda zloženie

Ben & Anna Mouthwash Sensitive

Ben & Anna Mouthwash Sensitive ústna voda 

Ďalším krokov v boji s citlivými zubami je ústna voda. Poučená z minulosti sa už snažím vyberať čo najjemnejšie ústne vody. Ako som spomenula o pár riadkov vyššie, obľubujem značku Ben&Anna. Preto som sa rozhodla skúsiť ústnu vodu Ben & Anna Mouthwash Sensitive, ktorá ma zaujala aj vďaka svojej pekne tvarovanej sklenej fľaši. Raz darmo, my ženy občas (okej, častejšie) nakupujeme očami. 

Táto ústna voda má klasických 500 ml, obal je veľmi pekný a trochu ťažší. Už si predstavujem, ako si doň budem prelievať ostatné ústne vody, lebo sa mi fakt páči :) No a teraz trochu viac praktických informácií:
  • je ľahko mentolová, nie je veľmi ostrá a cítiť v nej aj príjemnú sladkosť
  • osviežuje dych, aj keď menej ako tie výrazné ústne vody, z ktorých odumiera jazyk
  • prispieva k zníženej citlivosti zubov
  • po použití ostáva pocit čistoty a sviežosti
  • blahodarne pôsobí aj na ďasná
  • je prírodná, vegan, netestovaná na zvieratkách
Hľadala som jej hodnotenie na zahraničných weboch a celkom ma prekvapilo, že jej vyčítali chuť (vraj silná, korenistá, málo osviežujúca), no v každom prípade je chuť vždy individuálna. Ja nemám rada výrazné ostré chute a táto mi vyhovuje výborne. Naučila sa na ňu aj moja mamina, ktorá má rovnako citlivé zuby a pochvaľuje si. Opäť musím povedať, že Ben a Anna ma nesklamali :) A cena za túto krásku je 9,52 eur. 

GC Tooth Mousse Jahoda

GC Tooth Mousse Jahoda zloženie

GC Tooth Mousse

značka GC

GC Tooth Mousse Jahoda

Remineralizačný ochranný krém pre citlivé zuby je doplnkovou starostlivosťou o zuby, ktorú mi zubár odporučil minulý rok. Spomínam si, ako spomínal zvýšené riziko kazu, demineralizáciu zubov a ešte nejaké cudzie slová, ktoré ma obišli. Skúsila som gél od značky Elmex, ale vždy mi z neho bolo zle (nie, nejedla som ho, ale jeho chuť bola pre mňa pohroma), tak som sa porozhliadla po niečom inom, aby som zistila, že na našom trhu takých vecí až tak veľa nie je. Našťastie sa mi podarilo nájsť bioaktívny dentálny krém GC Tooth Mousse s príchuťou Jahoda, ktorý svojou chuťou strčí celý Elmex do vrecka. 

Remineralizačný ochranný krém GC Tooth Mousse  (príchutí je v ponuke hneď niekoľko, ale ja som na začiatok zvolila jahodu) je navrhnutý tak, aby posilnil odolnosť zubov, zamedzil ich nadmernej citlivosti a posilnil zubnú sklovinu.  Minimalizujete tak riziko vzniku zubného kazu a posilníte si zuby. Príbalový leták bol fakt dlhý, ale použitie v domácou prostredí je úplne jednoduché:
  • GC Tooth Mousse nanášajte na horné aj dolné zuby (prstom, tampónom) a medzi zuby použite interproximálnu kefku alebo zubnú niť (opäť platí, že čo je vám ľahšie a príjemnejšie)
  • nechajte ho pôsobiť aspoň 3 minúty (nezľaknite sa, ak sa tvorí viac slín)
  • neprehĺtajte ho, ak treba vypľujte. Platí však, že čím dlhšie zadržíte GC Tooth Mousse a sliny v ústach, tým je výsledok efektívnejší
  • po vypľutí nie je potrebné krém oplachovať a ideálne je aspoň pol hodiny po aplikácii nejesť a nepiť
V letáku je všetko dôkladne popísané, ja som urobila len úplne stručný výcuc. Keď ho miniem, skúsim aj ďalšie príchute, je to chutný pomocník :) Kým Elmex sa odporúča raz týždenne, GC Tooth Mousse  môžete používať denne a je fajn poradiť sa s lekárom skôr, ako ho začnete používať. Neviem, nakoľko mu môžem pripísať tú zníženú citlivosť zubov, no teraz sú úplne v pohode a to je pocit na nezaplatenie. Zaplatíte zaň 14,46 eur a má 35 ml. 

Herbadent Original bylinný roztok na ďasná

Herbadent Original bylinný roztok na ďasná zloženie

Herbadent Original bylinný roztok

Herbadent bylinný roztok

Herbadent Original bylinný roztok na ďasná

Na záver tu máme úplnú šmakocinku, môjho miláčika, na ktorého nedám dopustiť už dlhé roky! Vďaka nemu  sú totiž v pohode nielen citlivé zuby, ale aj ďasná. Herbadent Original bylinný roztok na ďasná obsahuje sedem liečivých bylín, ktoré pomáhajú proti paradentóze, aftám a zápalom v ústnej dutine. Používam ho pravidelne, povedala by som, že preventívne a nemám problémy so zápalmi (predtým som mala problémy s ďasnami omnoho väčšie) a afty sa objavia raz za uhorský rok. Obsahuje alkohol a je teda silný a môže štípať, no nepríjemný pocit rýchlo pominie a ostane dobre a bezbolestne. Je to vynikajúci pomocník, odporúčam mať ho vo svojej domácej lekárničke. Stojí 7,59 eur a má 25 ml. 


S citlivými zubami bojujem veľmi, veľmi dlho. Naučila som sa, že ak používam kvalitné výrobky určené na tento problém, zuby sú v poriadku a takmer ich necítim. Najdôležitejšie je:
  1. vybrať si kvalitnú mäkkú kefku
  2. nájsť zubnú pastu na citlivé zuby, ktorá bude chutiť
  3. nezabúdať na ústnu vodu, ktorá tiež veľmi pomáha
  4. ak treba, nájsť doplnkové gély na zuby alebo ďasná 
  5. a dobrý roztok na ďasná nikdy nie je zlý
Veľa vecí mi poradil zubár a hoci som bola skeptik (sprvu najmä pri zubnej paste Sensodyne), dnes som veľmi rada, že som počúvla. Iste, svoju starostlivosť časom určite vyšperkujem o niečo nové, ale o tom vám určite poviem, keď to príde :)

Trápia vás citlivé zuby? Ako sa o ne staráte? 







































You Might Also Like

0 Vaše komentáre

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Subscribe