Luckin seriál o slovenskej prírodnej kozmetike- Modrá púpava

19:11

V decembri som zanedbala svoj seriál o slovenských značkách prírodnej kozmetiky. Nie celkom úmyselne. Naplánovala som si recenzie na produkty, ktoré som mala už dlhšie doma, pieklo sa, upratovalo sa, zvianočnievalo sa. Všade, okrem mojej duše. Bolo to pre mňa veľmi zlé a veľmi ťažké obdobie, a preto som sa rozhodla pokračovať v tom, čo milujem, keď bude lepšie :) O kúsok lepšie je a písanie mi k tomu stavu výrazne dopomôže. Dnes by som Vám rada predstavila značku, ktorá je štýlová, retro, vintage a účinná. Iná a krásna. Od Modrej púpavy.

 S Modrou púpavou som sa stretla pred niekoľkými rokmi. Vtedy jej ponuka nebola taká široká, ale zamilovala som si moringový a levanduľový olej :) Odvtedy pretieklo veľmi veľa vody v rieke a Modrá púpava prešla dlhou cestou. Cestou za krásou. Zaujme na prvý pohľad.





Modrá púpava je rodinná firma, ktorá má v srdci Slovenska výrobňu prírodnej kozmetiky. Riadi sa filozofiou Slow beauty. Znamená to pomalá, uvedomelá, udržateľná, precítená starostlivosť o krásu. Je to reakcia na náš súčasný hektický životný štýl, na rýchle, často invazívne výrobky a postupy, ktorými nás zásobuje kozmetický priemysel.  Snaží sa dostať smerom k hlbším a pravdivejším ideálom. Dôležitým pilierom tejto filozofie je používanie prírodných, ekologických produktov.
Hlavné princípy  Slow Beauty sú:
  1. udržateľnosť
  2. prírodné ingrediencie
  3. prirodzená, neumelá krása
  4. sebarešpekt a pozitívny sebaobraz
  5. rozmaznávajúce rituály krásy

Pri tvorbe svojich produktov rešpektuje prírodu, zdravie a prirodzenosť. Modrá púpava vie, že najvzácnejšie dary nám poskytuje naša Matka zem. Preto si vyberá  kvalitné suroviny, vyrába si svoje bylinkové extrakty a dokazuje, že v jej výrobkoch je sila prírodných zložiek vyťažená naplno. Práca s unikátnymi surovinami, ktoré si Modrá púpava vytvára bez ohľadu na to, že je to oveľa náročnejšie na čas, dáva ručnej výrobe kozmetiky zmysel a dušu. 


  

Ako som povedala, je to prekrásna kozmetika. Retro obaly sú návykové a obyčajne vzniká láska na prvý pohľad. Sklené fľaštičky, obaly na krémy, kovové dózičky - všetky sú jednoducho štýlové. Dôležité je, že je nielen pútavá, ale aj účinná.

Modrá púpava si svoje ingrediencie starostlivo vyberá a z nich vyrába všetko, čo potrebuje. Základom  pleťových a telových olejov sú výlučne nerafinované, za studena lisované rastlinné oleje. Ich pozitívne účinky na pleť sú okrem iného dané práve vysokou kvalitou, šetrným spracovaním a čerstvosťou vstupných surovín. Kvetinové pleťové oleje sú z tých najkvalitnejších rastlinných a esenciálnych olejov a obohatené sú o  kvetové extrakty, ktoré si Modrá Púpava pripravuje. 


Svoje prírodné pleťové mydielka vyrába metódou za studena a používajú sa iba poctivé bylinné extrakty vlastnej výroby, oleje a rastlinné mlieko. Obsahujú aj prírodný vitamín E. Skvelé sú najmä preto, lebo  nevysušujú pokožku. 


Moje srdce si uchmatol dezodorant levanduľa a cajeput. Prírodné krémové dezodoranty pohltia zápach, no človek sa stále zdravo potí. Neobsahujú škodlivé chemické zložky, alkohol ani zlúčeniny hliníka. Ich tajomstvo tkvie v sile antibakteriálnych rastlinných olejov a sódy bikarbóny.




Za krásnou Modrou púpavou stojí  stojí Elena Krátka a jej brat Pe­ter z Ban­skej Bys­trice. Priniesli na náš trh závan prírody, ktorý je alternatívou ku klasickej drogériovej kozmetike. Ľudia trochu dozrievajú, učia sa, čo je pre naše telo a pokožku zdravé, prospešné. Snažia sa recyklovať, žiť v súlade s prírodou. Ukazujú nám, čo môžeme využiť pre zdravo vyzerajúcu a krásnu pokožku. Kupujú suroviny, vyrábajú si nielen potrebné ingrediencie, ale aj etikety. Z kúskov Modrej púpavy cítiť lásku a cit pre drobné detaily. Pre to, čo ju naozaj robí krásnou. Výroba vlastnej kozmetiky nie je prácou, ale vášňou a záľubou. Na celý život.

Všetko sa to začalo veľmi nenápadne, keď sa Eni v tehotenstve objavili na tvári pigmentové škvrnky. Žiadnu ženu neteší, keď sa objedví niečo podobné, a preto sa snažila nájsť účinný prípravok na ich potlačenie. Objavila  krém so slimačím sekrétom, ktorý na škvrnky účinkoval výborne, ale  bol ťažšie dostupný,  drahý a obsahoval aj niekoľko zložiek, ktoré v prírodnej kozmetike nemajú čo hľadať. Zasialo sa tak malé semienko plánu vyrábať účinné "slimačie" produkty na prírodnej báze. A tak sa zrodila slimačia rada INspiral.

Cesta k oficiálnej výrobe prírodnej kozmetiky je na Slovensku pomerne náročná a začína sa zriadením a schválením kozmetickej prevádzky. Vhodné priestory objavila Modrá púpava v roku 2014 a odvtedy ich zveľaďuje podľa predstáv a potrieb. Zmenou prešli aj obaly :) Pamätám si tie staršie. Nie že by boli škaredé. Ale pri pohľade na ne som si nepovedala wau. Teraz? Teraz sa neviem vynadívať na všetky tie fľaštičky, flakóny, kelímky. Retro - vintage štýl je skvelá voľba. V dnešnom svete je potrebné zaujať niečím iným, lebo značiek prírodnej kozmetiky je čoraz viac a tak rozhoduje aj oku lahodiaci obal. Plastové boli vymenené za sklené a tak je to lepšie. 



Možno sa vo svete prírodnej kozmetiky ešte len učíte orientovať, možno si netrúfate vybrať niečo, čo chcete alebo potrebujete. Ak máte strach, pokojne Modrej púpave napíšte :) Dievčatá vám rady odpovedia na Vaše otázky a pomôžu vám objaviť prírodné poklady, ktoré vám pomôžu s mnohými problémami.
Viac informácií nájdete na stránke Modrej púpavy. Žiadne novinky vám neujdú, ak ju budete sledovať aj na facebooku Modrá púpava. A nielen Enine krásne fotky pribúdajú na Instagrame Modrá púpava.



Som vďačná, že si na mňa Eňa našla čas a odpovedala mi na zopár otázok :)

1. Aká je vaša filozofia, ktorou sa riadite pri výrobe vašej kozmetiky?
Naša filozofia korešponduje s trendom SLOW BEAUTY (analogické k „slow food“, „slow fashion“), čo možno voľne preložiť ako uvedomelú, udržateľnú, precítenú starostlivosť o krásu. Sme presvedčení o tom, že to, čo si dávame na pokožku, je rovnako dôležité ako napr. to, čo jeme. Preto formulujeme receptúry výrobkov s tými najkvalitnejšími surovinami v ich prirodzenej podobe (nerafinované oleje, nehydrogenizované maslá...) a s vlastnoručne pripravovanými bylinkovými extraktmi. Aj obaly našich výrobkov vyberáme zodpovedne – uprednostňujeme ekologické neplastové balenia.
Ďalším rozmerom filozofie SLOW BEAUTY je dôraz na nájdenie si času pre seba v tomto rýchlom, hektickom svete: čas na vychutnanie si kozmetickej starostlivosti, na rozmaznávajúce beauty-rituály. Preto sa snažíme, aby naše výrobky boli nielen účinné, ale prinášali aj príjemný zážitok pre zrak, hmat, či čuch. Na našej domovskej stránke máme pre vás okrem výrobkov aj návody na ich správne používanie, na domácu výrobu svojej vlastnej kozmetiky, ako aj rôzne tipy pre domáci wellness.

2. Čo pre vás znamená vaša značka?
Nemôžem použiť frázu, že výroba prírodnej kozmetiky je „môj splnený sen“, lebo kedysi mi ani nenapadlo o niečom takom snívať ;) Jednoducho, život ma k tomu nasmeroval a ja som rada. Modrá púpava však určite je mojou sebarealizáciou, prináša mi spokojnosť z toho, že môžem robiť niečo, čo viem dobre a čo ma baví, a to v spolupráci s blízkymi ľuďmi, s ktorými si rozumiem. Uspokojuje ma aj tá každodenná spätosť s prírodou, peknými vôňami, či vyššie spomínanými beauty-rituálikmi (všetko predsa musím vyskúšať na sebe ;)

3. Aké sú vaše ďalšie plány do budúcnosti?
Naším dlhodobým plánom je dopracovať sa tomu, že budeme vyrábať kozmetické výrobky pre viac-menej kompletnú prírodnú starostlivosť – od hlavy až po päty :) V tomto roku chceme rozšíriť našu ponuku vlasovej kozmetiky o prírodné šampóny, dokončiť rozrobené detské výrobky a doplniť aj niečo z pánskej kozmetiky. Rozpracované tiež máme špeciálne bylinkové kúpele a nový druh prírodného dezodorantu.

4. Keby ste si mala vybrať svoj najobľúbenejší produkt vašej značky, ktorý by to bol a prečo?
Momentálne som nadšená z našej poslednej novinky – omladzujúceho bylinkového krému Esenzia (s medom, s extraktom zo sladkého drievka a s inými dobrotami pre pleť), pretože aj na mňa samú má ešte aj po všetkých prírodných olejoch a balzamoch, ktoré dlhodobo používam, viditeľný účinok.

5. Prečo by ste odporučili čitateľom nakupovať prírodnú a slovenskú kozmetiku?
Ako som spomínala, myslím si, že je veľmi dôležité, aké látky si vpúšťame do organizmu cez pokožku. V kvalitnej prírodnej kozmetike sa nachádzajú zložky, ktoré si uchovávajú všetky svoje prirodzené pozitívne vlastnosti, a zároveň tam nenájdete žiadnu diskutabilnú, či dokonca vyslovene škodlivú, syntetiku. 
V rámci lokálnej ručnej malovýroby máme na rozdiel od veľkých kozmetických spoločností možnosť vyrábať v malých dávkach vždy čerstvé výrobky. Tento aspekt je veľmi dôležitý najmä pri používaní byliniek, ktorých účinnosť je časovo limitovaná (teda napr. po roku už nebude zďaleka taká vysoká, ako bola na začiatku). Práve používanie vlastných bylinkových extraktov robí kozmetiku Modrá púpava takou jedinečnou – máloktorý výrobca na Slovensku si vlastnoručne pripravuje extrakty z kozmeticky účinných byliniek. Pritom je to jeden z najstarších a najpoužívanejších fyto-terapeutických prostriedkov naprieč všetkými kultúrami! Komerčne nie sú bylinkové extrakty dostupné v takom rozsahu, pestrosti a kvalite, aby mohli byť presne a cielene použité na konkrétne kozmetické problémy. Preto je vlastná výroba extraktov jediným možným spôsobom, ako používať úžasnú silu byliniek v prospech našej pokožky.

6. Viete si predstaviť, že by ste robili niečo iné?
Momentálne ani nie. Naopak, mám pre Modrú púpavu v hlave toľko plánov a predstáv, ktoré by som chcela zrealizovať, že mi to bude trvať ešte roky ;)

7. Kedy najčastejšie vznikajú nápady na nové výrobky?
Najlepšie sa mi vymýšľa, keď som sama v prírode. Ako nadšenkyňa behu si chodím aspoň 3x do týždňa zabehať a na čerstvom vzduchu, s čistou hlavou dostávam aj najviac nápadov ohľadne nových výrobkov. Behávam cez les a lúky, všímam si prírodu, rastlinky, bylinky, a to ma inšpiruje. Potom si dohľadávam informácie v knihách a odborných článkoch. Veľa užitočných podnetov dostávam aj zo strany zákazníkov, ktorí svojimi otázkami či požiadavkami poukazujú na „biele miesta“ v našej aktuálnej ponuke.
No a výborná „studnica“ nápadov na nové, originálne výrobky je môj najbližší spolupracovník – brat Peťo, ktorý sa vie tak zahĺbiť do bádania, testovania a experimentovania ohľadne rôznych prírodných zložiek či postupov, že ho niekedy musím doslova ťahať späť do reálneho sveta :)

A na záver je tu video o tom, ako to začalo, pokračovalo, o všetkom možnom i nemožnom :)


Ďakujem celej Modrej púpave za fotografie, informácie a úžasný elán, ktorým ma nakazili :) Z každej správy srší optimizmus a neuveriteľná energia. To, čo dnes mnohým chýba.

Máte svojho miláčika z Modrej púpavy? :)

You Might Also Like

8 Vaše komentáre

  1. Túto značku sa chystám tento rok vyskúšať :)
    Vyzerá skvelo!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mozem odporucat. Pouzivam na pigmentove skvrny krem esenziu, na vecer olej sladka levandula a na odlicovanie olejcek harmonia. Este som zabudla na ocny balzam. Vsetky su super. Chystam sa este na telove maslo.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dostala som ako darček Esenziu, Sedem byliniek a sérum Anti- age. Krém Esenzia som asi 4x pouzila, úplne mi spálil pokožku na tvári a mám aj nejaké vyrážky z toho a to je už týždeň čo ho nepoužívam, no hotová katastrofa! A to nehovorím o oranžovej farbe a hroznom zápachu, z ktorého je zle. Nikdy viac, vyhodené peniaze! Očný krém je strašne mastný, vobec nevsiakne do pokozky. Sérum som ešte nevyskúšala, nemám odvahu. Za mňa táto kozmetika úplne katastrofálna!!! Nikdy viac.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Každému sadne niečo iné :) Napríklad ich očný krém je naozaj mastnejší, ako balzam, ale v zime mi na noc veľmi vyhovuje, lebo pokožku premastí. A ich pleťové krémy obľubujem :) Ale citlivejšia pleť môže mať s prírodnou kozmetikou problém a je lepšie skúsiť vzorky.

      Odstrániť

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Subscribe