Zdravé žutie alebo ako som spoznala žuvaciu živicu

12:24

Žutie žuvačky je pre nás veľmi prospešné. Roky som si ich kupovala v obchode spolu so všetkým, čo som potrebovala domov. Potom som ale našla niekoľko článkov o tom, že žuvačky patria k tomu najtoxickejšiemu v supermarkete. Kdesi som dokonca čítala prirovnanie, že je to väčšia dávka rakoviny ako cigareta. I keď sa o niektorých látkach vedú diskusie, či sú zdravé alebo nie, už len tá diskusia vo mne vyvoláva niečo, čoho sa treba obávať. Na istú dobu som žuvačky vylúčila, ale potom som našla niečo zdravé :)





"Zloženie: 100% živica smrekovca sibírskeho (Larix Sibirica). Neobsahuje cukor, umelé farbivá, vône ani konzervačné prísady.
Použitie: Pred žuvaním podržte 1 tobolku živice približne 10 sekúnd v ústach.
Obsah: 5 toboliek po 0.8g"

Moja prvá skúsenosť so živicou :) Netušila som, čo ma čaká, keď som otvorila balenie a dívala sa na malé, guľaté tobolky. Keď som si vytiahla prvú, oviala ma príjemná, živicová vôňa. Ako keď objímate stromy, aby ste načerpali energiu a ucítite vôňu lesa zmiešanú so živicou a všetkým čarom, ktoré sa ukrýva okolo vás. Podľa pokynu som si tobolku chvíľu podržala v ústach a zahryzla. Živica je tvrdá, ale pomaly sa mení na super hmotu, ktorá sa sprvu lepí na zuby, ale potom je to lepšie.

Na moju smolu, bubliny si z nej robiť nemôžem, ale aspoň budem vyzerať dospelo. Hmota je omnoho tvrdšia ako žuvačka a ani po dlhých hodinách žutia sa nerozpadne alebo nestratí na chuti.  Chuť je živicová, inak ju popísať neviem, je to trochu horké, ale mne chutí. Sestra aj bratranec to hneď po rozžutí vypľuli, ale ja som rada, že som tak neurobila, lebo na tú chuť sa dá zvyknúť. Za mňa dávam palec hore, živica je super vec.
Stojí 2,2 eur, čistá živica 1,7 eur.





"Zloženie: xylitol (67%), gumový základ, prírodná aróma, glycerín, sojový lecitín, včelí vosk, arabská guma. Neobsahuje aspartám.
balenie: 10 ks žuvačiek Hmotnosť: 10,8 g."

Ďalej tu máme žuvačky Xilovit. Na skúšku som si vzala škoricové a brusnicové. A bola to láska na prvé požutie! Tieto žuvačky sú veľmi chutné, naozaj chutia lahodne, nie umelo, najmä škoricová je dokonalá. Hoci sprvu štípala, potom sa jej chuť zmenila a je mňam. Ich chuť vydrží hodiny, v ústach sa nerozpadáva na drobné kúsočky, veľmi príjemne voňajú, zanechávajú svieži dych. Stačí mi jedna, niekedy dve denne (keď som maškrtná mám chuť na ten super pocit, keď si dám novú škoricovú žuvačku).

Žuvačky stoja 1,20 eura aj so živicou ich kúpite na stránke Babičkina záhrada.

Zaujímate sa o to, čo žujete?

You Might Also Like

0 Vaše komentáre

Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše komentáre :) Chcem Vás poprosiť, aby ste mi do komentárov nevkladali odkazy na Giveaway. Ďakujem :)

Subscribe